آرشينآرشين، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

آرشين ، دختر خردمند ايراني

shetanataye arshin googooli

1391/7/9 15:38
نویسنده : مامان فرناز
812 بازدید
اشتراک گذاری

asalam zire miz chikar mikoni?!!!تعجب

mamani chera akseto mizani?!!!سوال

asali aroosako kachal kardi!!!عصبانی

aksaye roo divaro nakan arshinam!!!اوه

sheytoon yad gerefti az otaghetam ke miyay biroon!!!ابرو

azizam keshoye mizo mikeshi biroon mikhore too sooratet!!!اوه

chera injoori be man nega minoni?!!!متفکر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

آرتمیس
9 مهر 91 17:05
قربونت برم با اون شیطنتات.دوست دارم دخترعموآرشین
مامان صبا گلی
9 مهر 91 17:22
وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که قدرت اداره یک زندگی، قدرت اداره یک خانواده، قدرت تلاش برای ادامه حیات،قدرت تلاش برای به دست آورد پول برای مرد هست برای مرد زندگی.

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که بهترین شما کسی است که بهترین مرد را به دست می آورد مردی که تمام این قدرت ها را دارد نه کسی که خودش صاحب تمام این قدرت هاست.

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که شکننده ترین شما لطیف ترین شماست وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که لطیف ترین و ظریف ترین شما بهترین شماست نه محکم ترین و نه با صلابت ترین و نه نیرومندترین شما.

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که بهترین شما زیباترین شماست

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که بهترین شما محجوب ترین شماست

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که با احساس ترین شما ضعیف ترین شماست

وقتی با این نگاه دخترانما ن را بزرگ می کنیم که جسور ترین شما منفور ترین شماست

وقتی با این نگاه دخترانمان را بزرگ می کنیم که زیبا ترین شما پر زرق و برگ ترین شماست

وقتی با دخترانمان تمرین ایستادگی نمی کنیم

وقتی با دخترانمان تمرین آزادگی و و شجاعت و جسور بودن نمی کنیم

وقتی دخترانمان را از توانایی اداره یک زندگی به تنهایی می ترسانیم

وقتی دخترانمان را از تنهایی میترسانیم

وقتی دخترانمان را از جامعه گرگ صفت می ترسانیم

وقتی دخترانمان را از جسور بودن می ترسانیم

وقتی دخترانمیان را از دیده شدن می ترسانیم

وقتی دخترانمان را از تک صدا شدن می ترسانیم

وقتی دخترانمان را از شجاعت می ترسانیم

وقتی به جای روبه رو کردن ان ها با واقعیات جامعه آن ها را از واقعیات دور می کنیم و خودمان ایستادگی می کنیم

دختران ما هرگز مانند پسران و مردان ما یاد نمی گیرند که تلاش کنند، یاد نمی گیرند قدرت را در دستانشان حفظ کنند

یاد نمی گیرند ایستادگی کنند

یاد نمی گیرند خطر کنند

یاد نمی گیرند به تنهایی در جامعه زندگی کنند

یاد نمی گیرند حمایت کنند

یاد نمی گیرند به زنان دیگر کمک کنند

یاد نمی گیرند حقشان را بگیرند

یاد نمی گیرند حقوقشان را حفظ کنند

یاد نمی گیرند یک زن توانا باشند

یاد نمی گیرند این توانایی را به دخترانشان آموزش بدهند

یا نمی گیرند نماد باشند

نماد آنچه آفریده شده اند

نماد یک انسان کامل

منبع:هفته نامه پارسی


alie, na behtare begam mahshareeee... mamnoon mamnoon be eteghadam etemad bakhshidi
maryam
10 مهر 91 17:31
ماشالا چقدر شما نازی


mersi khale joon
مهسا
10 مهر 91 18:15
وای عزیزم آرشین ماشاالله چه با مزه شده.
دیگه شیطونیات شروع شده آرشین جون حسابی مامانو دنبال خودت از این ور به اون ور میکشونی


salam. are mahsa kheyli sheytoon shode daghighan man hamash donbalesham
مامان صبا گلی
10 مهر 91 21:12
سلام

این مطلب رو خودم خیلی دوست داشتم!

برای خیلی از مادرهای دختردار در نی نی وبلاگ گذاشتم!

امیدوارم ما بتونیم دخترانی توانا تربیت کنیم

تا مثل خودما به مشکل برنخورن!

قابل شما رو نداشت!

درمورد لینک هم هیچ مانعی نداره!

هر جور دوست دارید!


doroste maha va makhsoosan madaraye ma injoori zendegi kardan va in aslan khoob nist!!!mitoonam manbae in mataleb ro beporsam. agar behem begi mamnoon misham albate matlabe ghabli manba dasht.
مامان صبا گلی
11 مهر 91 8:47
مادر من بدترین مادر دنیاست.....


می دانید! آخر او هیچ وقت کارهایی را که مادران فداکار و مهربان انجام می دهند انجام نداده است. مثلا هیچ وقت نشده که باقیمانده غذای مرا بخورد یا لقمه دهنی مرا به دهانش بگذارد.
او هیچ وقت به خاطر خراب کردن امتحاناتم برای من زار زار گریه نکرده یا مثلا برای اینکه غذایم را تمام کنم بشقاب به دست دنبال من دور خانه راه نیفتاده است.
به نظرم او اصلا من را دوست نداشته باشد چون او هیچ گاه فقط برای من بستنی نمی خرد و همیشه همراه من بستنی می خورد و بستنی خوردن من را هم تماشا می کند. یا مثلا وقتی من بازی کرده ام به کناری نیستاده و برایم کف نزده او همیشه خودش همراه من در بازیها شرکت می کند.
به نظرم مادرم اصلا شبیه مادران مهربان و ایثارگر داستانها نیست، مادران فدارکار قصه ها کمی چاق هستند اما او همیشه مواظب سلامتی و هیکل خودش هم هست . مثلا هیچ وقت با موهای ژولیده و لباسهای کثیف و نامرتب به تمیز کردن خانه و غذا پختن برای من نپرداخته.

گاه گاهی او بسیار از من زیباتر بوده! او به جای بوی پیاز داغ همیشه بوی خوب می دهد. هیچ وقت نشده که مادر من به خاطر نبودن من به مهمانی یا گردش نرود یا بدون من اصلا به او خوش بگذرد.
هیچ وقت کارهایی را که دوست دارد کنار نگذاشته تا فقط به کارهای من و زندگی من برسد. اصلا او کارهایی را که مادر بزرگها می گویند انجام نمی دهد. هیچ وقت نشده که به من نصیحت کند و ساعتها به من بگوید چه کار کنم و چه کار نکنم. او همیشه با من حرف می زند و آن کاری را که درست است انجام می دهد.
او هیچ وقت خودش به تنهایی کارهای خانه را انجام نمی دهد تا من خسته نشوم بلکه همیشه از من کمک می گیرد و مرا به کار می کشد.
او صبح به صبح مهربانانه اتاق را مرتب نمی کند و انجام دادن کارهای مرا به عهده نمی گیرد. او همیشه دلش را به بافتن موهای من یا درست کردن غذای مورد علاقه ام خوش نمی کند گاهی به علاقه خودش و دیگران هم توجه می کند و برای خودش کتاب می خواند. اصلا او هر کاری را که دلش می خواهد انجام می دهد شاید یادش رفته که مادر است و مادران نباید کارهای مورد علاقه شام را انجام دهند.
ولی در هر حال که مادر من اینطوری است.
ولی یک چیز را می دانید؟ مادر من مادریست که مرا از مادر شدن نمی ترساند. حالا خوب می دانم که می شود هم مادر باشم و هم زندگی خودم را از دست ندهم . مادر بشوم و هویت انسانی خودم را به کناری نگذارم. می دانم که لزومی ندارد برای مادر بودن دچار خود فراموشی شوم و ادامه زندگی خودم را در زندگی فرزندانم جستجو کنم.
حالا می دانم که هم می شود خودم باشم و هم یک مادر حتی یک مادر خوب! و شاید بتوان گفت: بهترین مادر دنیا....!


bazam mahshar bood... mesli ghabli mamnoon
مامان سارا
11 مهر 91 9:31
عزیزم اومدم ارشین خوشگلتم دیدم... کلی هم عاشقش شدم....خیلی دوست داشتنیه ....ببوسش

بازم پیش کیانوش ما بیا دوستم


khoshhalemoon kardi sara joon. hatman miyam pishetoon chon kiyanoosho doos daram
سپیده
11 مهر 91 14:51
سلام. خواهش می کنم. سوالی داشتید در خدمتم.
www.koodakeman91.niniweblog.com


mamnoon azizam
مامان صبا گلی
13 مهر 91 21:19
سلام

آدرس مطلب دومم

http://www.forum.98ia.com/t185113.html

اما فکر کنم اینجا هم کپی باشه نمیدونم دقیقاً اصل مطلب مال کی یه!



mamnoon azizam
زهرا از نی نی وبلاگ213
25 مهر 91 8:48
اون عینکت منو کشته خوشکل خانوم
زهرا از نی نی وبلاگ213
25 مهر 91 8:49
به به چه اتاق قشنگی دست مامانی درد نکنه
کی دلش میخواد از این اتاق بره بیرون؟


نظر لطفتونه خاله جون
مامان یزدان
29 مهر 91 12:09
اتاق خیلی قشنگی داره خانوم خانوما



ممنون